Περισσότερο δημιουργικοί, ευέλικτοι και «δικτυωμένοι» εμφανίζονται οι εργαζόμενοι του μέλλοντος, σύμφωνα με την έρευνα «Future Jobs», που πραγματοποιήθηκε από το Future Institute στη Γερμανία.
Ο εργασιακός κόσμος αλλάζει ριζικά με αφορμή την παγκόσμια οικονομική κρίση, τα νέα δημογραφικά χαρακτηριστικά και την παγκοσμιοποίηση. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι στη σύγχρονη εποχή παρατηρείται στροφή προς πιο ευέλικτες μορφές απασχόλησης – τόσο σε σχέση με όσα προσφέρουν οι επιχειρήσεις όσο και σε σχέση με τις επιθυμίες των εργαζομένων. Τα σύμβολα που υποδηλώνουν υλική υπεροχή βρίσκονται όλο και λιγότερο στο επίκεντρο καθώς ενισχύονται περισσότερο η ελευθερία, η αυτονομία, οι δημιουργικές επιλογές και το ευρύ δίκτυο.
Οι έξι τύποι εργαζομένων του μέλλοντος, σύμφωνα με την έρευνα είναι οι εξής:
- Οι «CommuniTeens», που έχουν μεγαλώσει στην ψηφιακή εποχή.
- Οι «InBetweens» για τους οποίους η αλλαγή ζωής και αντικειμένου εργασίας αποτελεί μέρος της πορείας τους.
- Οι «Young Globalists», για τους οποίους εργασία και καριέρα καθορίζουν την ταυτότητα τους.
- Οι «Latte-Macchiato», οι οποίοι διατηρούν ένα βιώσιμο και ηδονιστικό τρόπο ζωής.
- Οι «Greyhoppers» που παραμένουν ενεργοί πριν και μετά την συνταξιοδότηση και
- Οι «Silverpreneurs», τα άτομα που ξεκινούν νέα καριέρα καθώς μεγαλώνουν.
Ωστόσο, μεταξύ των βασικών χαρακτηριστικών των μελλοντικών εργαζομένων είναι και τα ισχυρά εφόδια που διαθέτουν για την αγορά εργασίας. Έχουν συγκεντρώσει μεγαλύτερη εμπειρία, τόσο κατά τη διάρκεια του σχολείου όσο και των επόμενων σταδίων εκπαίδευσης, σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Διαθέτουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και είναι σε θέση να επιλέγουν και να αλλάζουν εργοδότες. Θέλουν να γνωρίζουν με ακρίβεια τα οφέλη και τα πιθανά μειονεκτήματα των εργοδοτών τους. Για τους επιχειρηματικούς οργανισμούς όλα τα παραπάνω σημαίνουν πως θα πρέπει να πείσουν τους εν δυνάμει εργαζόμενους προσφέροντας τους ευέλικτα ωράρια εργασίας, επιλογές για συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση, κοινωνική δέσμευση ή μπόνους βάσει της απόδοσης τους. πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν ελκυστικοί εργοδότες.
Ένα ακόμη εντυπωσιακό στοιχεί που προκύπτει είναι ότι στο μέλλον πολλοί από τους εργαζόμενους δεν θα έχουν παρουσία στην «επίσημη» αγορά. Αντί της «παραδοσιακής» διαδικασίας, οι εργοδότες θα χρησιμοποιούν κανάλια δικτύωσης όπως εκδηλώσεις ή το Facebook για να γνωρίζουν και να «στρατολογούν» προσωπικό. Το μυστικό της επιτυχίας θα βρίσκεται στο χτίσιμο και τη διατήρηση καλών επαφών μέσω προγραμμάτων πρακτικής άσκησης, δίκτυα αποφοίτων ή κοινωνικά δίκτυα. Επιπλέον στο εσωτερικό των οργανισμών θα δοθεί ιδιαίτερη σημασία στις προσωπικές επιθυμίες του προσωπικού, καθώς οι υπάλληλοι δεν θα είναι «δεμένοι» με την επιχείρηση μέσω προκαθορισμένου πλάνου προσωπικής εξέλιξης ή κινήτρων όπως ισχύει έως σήμερα για την πλειοψηφία. Επιπλέον οι νέες γενιές είναι περισσότερο ανυπόμονες και λιγότερο πιστές, που σημαίνει ότι η αλλαγή εργοδότη μπορεί να αποτελεί μια γρήγορη διαδικασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου